In welke periode kun je jouw vetpercentage verlagen

Veel Nederlanders sporten maar hebben toch een wat te hoog vetpercentage. Een te hoog vetpercentage is natuurlijk niet gezond, dus daar wil je mee aan de slag. Maar wat zijn de fundamenten van vetverlies en in welke periode kun je je doel bereiken?

Het is belangrijk om te weten welk vetpercentage dan gezond is voor jouw leeftijd. Hiervoor kun je op internet verschillende grafieken vinden. Je zult dan ook zien dat het gezonde vetpercentage anders is bij mannen en bij vrouwen. Voor vrouwen tussen de 20 en de 30 ligt een gezond vetpercentage tussen de 20 en de 25%.

Om je vetpercentage te verlagen is een combinatie van de juiste voeding en training belangrijk. Als je een gewoon dieet volgt dan loop je het risico dat je minder vet verliest en juist spieren gaat afbreken en dat wil je natuurlijk voorkomen. In overleg met een personal trainer of coach kun je een op jouw lichaam en leefstijl afgestemd programma laten opstellen, zodat je zeker weet dat je jouw doelen gaat behalen. In zo’n plan zul je voornamelijk bezig zijn met krachttraining en zul je merken dat je voeding veel eiwitten bevat. Eiwitten zijn namelijk ontzettend belangrijk voor de opbouw en herstel van je spieren. De exacte periode om je vetpercentage te verlagen naar het doel dat je voor ogen hebt is dus afhankelijk van je startpunt. Een goede personal trainer of coach kan je hier bij helpen en een schema maken om je doel te bereiken.